Lojalność wobec pracodawcy, skupienie na karierze czy zdrowe środowisko pracy? Co jest najważniejsze oraz jak radzą sobie przedstawiciele Generacji Zet w obliczu mobbingu? Na te oraz inne pytania odpowiadają Agata Zapora oraz Wiktoria Nowak w czwartym odcinku Dobrego Podcastu.

Agata Zapora jest ekspertką Dobrej Fundacji. Zajmuje się pracą koordynatorską oraz trenerską w organizacjach pozarządowych. Jest członkinią fundacji GrowSPACE, gdzie edukuje oraz wspiera pracowników i pracodawców. Dodatkowo realizowała badania jakościowe i ilościowe na tematy mobbingu.

Jej rozmówczyni to Wiktoria Nowak. Jest działaczką społeczną oraz członkinią fundacji Off School. Od lat jest częścią samorządów uczniowskich i studenckich. Edukuje młodych ludzi jak odnaleźć się na rynku pracy.

Ekspertki zaczynają rozmowę od podzielenia się wizją zdrowego środowiska pracy. Wiktoria Nowak uważa, że “Moje wymarzone miejsce pracy to miejsce, w którym każdy konflikt jest rozwiązywany od razu i od razu komunikowany.”

Podejmowany jest temat różnic pokoleniowych w komunikacji, które możemy zauważyć w miejscach pracy. Pokolenie X jest tym lojalnym, które nie chce zmieniać pracy, dla Millenialsów ważny jest rozwój kariery i awanse. Natomiast na temat pokolenia Zet wypowiada się Wiktoria Nowak: “Wychowaliśmy się już z dostępem do technologii i to nas bardzo uwrażliwiło. Otworzyło głowę na tolerancję, równość, na to żeby miejsca pracy był zdrowe.”

Głównym tematem rozmowy było to w jaki sposób osoby z Generacji Zet reagują na mobbing. Młodzi pracownicy, mają dużo większą świadomość niż osoby ze starszych pokoleń, jednak dalej widać miejsce na udoskonalenie. Wiktoria Nowak zauważa, że: “Brakuje rzeczowej informacji już w szkole licealnej na temat mobbingu i dyskryminacji”.

Agata Nowak podejmuje również temat cancel culture oraz tego, że młode pokolenia ma mniej obiekcji, aby pociągać mobberów do odpowiedzialności za konsekwencje swoich działań wobec pracowników.

Podcast dostępny jest na platformach streamingowych: YouTube, Spotify, Apple Podcast

Produkcja: IMAGENCY

Realizacja: Media River